2 din 5 români au grija zile de mâine. La ce renunță ca să supraviețuiască

2 din 5 români au grija zilei de mâine din cauza situaţiei financiare precare. Mai mult de o treime declară că sunt nevoiţi să renunţe la anumite lucruri pentru traiul de zi cu zi.

Politicienii se ceartă pe funcții și pensii speciale, iar o treime dintre români au grija zilei de mâine. Un studiu recent arată că 2 din 5 români abia supraviețuiesc, scrie adevarul.ro.

2 din 5 români au grija zile de mâine

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research, la finalul anului trecut, arată că 2 din 5 români au afirmat că situaţia lor financiară este mai degrabă precară, 35% fiind nevoiţi să renunţe la unele lucruri pentru a face faţă cheltuielilor zilnice, în timp ce 5% nu câştigă suficient pentru a-şi acoperi strictul necesar traiului de zi cu zi, scrie adevarul.ro.

Acelaşi studiu relevă faptul că 43% dintre familii îşi pot acoperi nevoile financiare lunare, dar nu mai pot pune nimic deoparte, iar 16% dintre români declară că au o viaţă financiară care le permite să şi economisească.

La ce renunță mulți români ca să supraviețuiască

În opinia specialiștilor, un trai decent include alimentaţie echilibrată, haine şi încălţăminte noi. Familia dispune de locuinţă cu un anumit grad de intimitate şi autonomie a membrilor, mobilată şi echipată cu aparate electrocasnice în stare bună. De asemenea, înseamnă posibilitatea de plăti facturile, asigurarea îngrijirii sănătăţii adecvate, posibilitatea de a se recrea la cinema, muzeu şi vacanţă o dată pe an. S-a luat în calcul şi posibilitatea de constitui un fond de economii pentru a putea procura bunuri scumpe de folosinţă sau pentru a acoperi cheltuieli extraordinare ocazionale sau neprevăzute, inclusiv pentru a-şi ajuta apropiaţii în caz de nevoie, scrie adevarul.ro.

Pentru a supraviețui, mulți români își cumpără mâncare ieftină și puțină, înlocuiesc hainele și încălțămintea doar la nevoie, nici nu se gândesc la electrocasnice și mobilier nou, vacanțe, excursii, spectacole.

Sondajul a fost aplicat pe un eşantion de 1000 de persoane, bărbaţi şi femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel naţional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.