Curtea de Conturi vrea bani înapoi de la Primarie.

Cele opt săptămâni petrecute de auditorii Camerei de Conturi Timiș (Curtea de Conturi) s-au lăsat cu urmări destul de se­rioase în bugete ordonatorilor terțiari de credite din cadrul Primăriei Lugoj, care nu au scăpat deloc ușor după ve­ri­fi­că­rile făcute.

Unitatea administrativ teritorială Primăria Lugoj nu a trecut chiar simplu de controlul din septembrie – noiembrie 2017, dosarul rezultat în urma verificărilor fiind unul st­u­fos, ce s-a întins pe 57 de pagini.

Cu toate că lucrurile nu au stat chiar bine, unele decizii ale auditorilor ridică semne de întrebare, în special cele legate de indemnizația de dispozitiv în cuantum de 25%, acordată în opinia acestora, salariaților, în contradicție cu prevederile legii. Acest lucru după ce Primăria Lugoj a pierdut un proces cu angajații, tot pe tema respectivă, după ce un control din 2013 al Curții de Conturi reclama aceeași si­tuație.

Prin urmare bugetul local a fost prejudiciat cu suma de 13.078 lei la care se adaugă 2.942 lei, contribuții la bugetele publice.

Peste 23.000 de lei de recuperat

Municipalitatea are de recuperat diverse sume, între care 2.674,97 lei ca risc asociat de lucrări (diverse lucrări de canalizare, refaceri drumuri), 14.988 lei de la Solaris Optimus Consulting SRL, care trebuia să întocmească doc­u­men­ta­ția tehnică pentru moderni­za­rea stadionului municipal, o lucrare ce s-a ridicat la un total 73.000 de lei, dar din care, în opinia auditorilor, au putut fi justificați doar 60.510 lei. Cei din cadrul Biroului de Management, Proiecte, Programe trebuie să umble după bani, în sarcina lor fiind pusă recuperarea sumei de 6.267,20 lei, cheltuieli neprevăzute în ca­drul unui contract de co­fi­nanțare.

Prejudiciu si la Casa de Cultură

Casa de Cultură a Municipiului trebuie să stabilească prejudiciul cauzat de decontarea unor activități artistice, recuperarea acestuia cu majorări de întârziere. Suma în cauză se ridică la 15.000 de lei, fiind împărțită pe patru evenimente (2.500 lei, 4.500 lei, 4.000 lei, 4.000 lei), însă din raportul Curții de Conturi problemele în cauză sunt legate mai mult de procedură, decât de legalita­tea plăților. Spre exemplu, în raport se precizează:

”Casa de Cultură a Municipiului nu prezintă documente care să ateste serviciul contractat, nu prezintă alte documente din care să rezulte locul acțiunii culturale… caiet de sarcini… do­vada verificării de către achizitor a modului de prestare a serviciilor”.

De aici se deduce că o mai mare atenție în întoc­mirea actelor ar fi evitat proba­bil goana după prejudicii.

O su­mă bună de recuperat o are și Clubul Sportiv Municipal Lu­goj, care a cheltuit fără justi­ficare, din nou, în opinia audi­to­rilor, suma de 34.315,25 lei.

Banii au fost alocați ca in­demnizație sau alimentație de efort sportivilor.

Direcția de Asistență Socială, cel mai mare minus

Cel mai vitregit ordonator terțiar este Direcția de Asistență Social Comunitară, din postura de organizator al evenimentelor pentru persoanele vârstnice, Revelionul Seniorilor și Balul Seniorilor.

Conform auditorilor, există diferențe de sume între plățile făcute de DASC către firma organizatoare și decontul depus de aceasta, în urma subcontractării serviciilor, debitul fiind de 106.790,69 lei. În motivarea Curții de Conturi se precizează:

”sumele repre­zin­tă efectuarea de plăți nelegale prestatorilor de evenimen­te, încălcând prevederile contractuale, deoarece prestatorii au subcontractat serviciile de organizare evenimente, nedeclarând subcontractanții la DASC Lugoj și decontând serviciile subcontractate la alte prețuri decât cele prevăzute în contractele cu terți”.

Primarul contestă decizia

Curtea de Conturi Timiș a stabilit și un termen de realizare al măsurilor, acesta fiind 30 iunie 2018, în caz contrar nerecuperarea prejudiciilor constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.

Chiar dacă sună amenințător, primarul Francisc Boldea nu este îngrijorat, mai ales că nu este de acord cu tot ceea ce s-a scris în respectiva decizie.

“Noi am avut mai multe obiecțiuni la decizia Curții de Conturi. De aceea am depus o con­tes­ta­ție la raportul final prezentat în noiembrie și aș­tep­tăm un răspuns raportat la ceea ce am arătat noi. După par­curgerea acestei etape vom lua o decizie față de ceea ce trebuie făcut în continuare”, a declarat primarul Francisc Boldea.

Indiferent de pașii care trebuie urmați, rămâne de văzut moda­li­­tatea în care vor fi re­cu­perați banii, unele situații fiind a­proa­pe imposibile, pentru că este greu de crezut că muzicanții și soliștii de la petreceri, ori sportivii din SUA sau Australia vor returna sumele considerate nelegale.

sursa: redesteptarea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *