“Despacito” în chineză rupe Internetul; milioane de vizualizări în câteva zile

Hitul Despacito, varianta în limba chineză, face furori pe reţelele de socializare de Asia. Melodia este o colaborare între cântăreţul singaporez JJ Lin stabilit în Taiwan şi solistul portorican Luis Fonsi.

În doar patru zile Despacito, postată de Luis Fonsi pe VEVO a strâns 2,1 milioane de vizualizări iar melodia a fost difuzată pe numeroase site-uri de Internet, unde a fost vizualizată de nenumărate ori.

Deşi ziarul local Taiwan News asigură că lansarea în limba chineză a piesei Despacito este o strategie foarte inteligentă a lui Fonsi, care chiar cântă unele versuri în chineză şi se adresează unei pieţe uriaşe de consumatori, unii au considerat că această versiune ajunge prea târziu.

“Piesa deja s-a difuzat, cel puţin în Taiwan, şi s-au înregistrat deja versiuni ale unor cântăreţi chinezi. Fonsi ar fi trebuit să o lanseze înainte”, a declarat pentru EFE o studentă la spaniolă la Universitatea Tamkang din Taiwan.

Versiunea în chineză a piesei Despacito, compusă de Harry Chang, este “mai conservatoare mai puţin senzuală decât cântecul original în spaniolă pentru a se putea adapta pieţei Chinei continentale”, a comentat şi Rigel Pérez, profesor de limbă spaniolă din Taiwan, potrivit Agerpres.

JJ Lin este unul din cântăreţii în limba chineză cei mai premiaţi la festivaluri, iar ultimul său album, intitulat în engleză ”Message In a Bottle”, a fost lansat în noiembrie 2017, iar într-o singură lună a vândut aproape jumătate de milion de exemplare în format digital.

Despacito, în varianta originală – piesa care a bătut în 2017 toate recordurile pe YouTube, fiind cea mai vizualizată din toate timpurile, singura cu peste 4 miliarde de vizionări, a fost şi în topul preferinţelor muzicale pe YouTube România în 2017.

sursa: observator.tv

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *