Lipsă de profesionalism și de respect la magazine PROFI din Lugoj

După ce a apărut în presa lugojeană faptul că într-unul din magazinele PROFI din Lugoj s-au vândut produse (blaturi de tort) cu mucegai, pe lângă aceste aspecte sesizate deja, care denotă lipsă de profesionalism și de respect pentru clienții acestor supermarketuri, ies la iveală și alte aspecte neplăcute.

Explicația la produsele vândute cu mucegai  a fost următoarea:  „Magazinele nu au posibilitatea să verifice produs cu produs ce se află în interior. La blatul ăsta se poate vedea prin ambalaj… mucegaiul (n.r.)” – a afirmat Gabriel Pâslaru, purtătorul de cuvânt al lanţului de magazine Profi.

De aceea, ne punem întrebarea: dacă mucegaiul se vedea prin ambalaj la blaturile de tort, atunci de ce au fost puse și păstrate pe raft, pentru vânzare?

Spre  exemplu, așa cum și la sectorul de legume-fructe găsești produse stricate sau mucegăite printre legume și fructe, iar prețurile produselor sunt afișate adesea greșit, acest fapt inducând în eroare cumpărătorii. Fructe care se vând la bucată, apar cu prețul afișat per kilogram.

Bineînțeles că acest lucru îl află cumpărătorul doar atunci când achită produsul respectiv, cu condiția să fie vigilent, altfel, în cazul în care cumpără mai multe produse din magazin, nici nu își dă seama de această eroare.

În cazul în care ai observat această anomalie și sesizezi casierei, aceasta te întreabă cu o voce iritată dacă cumperi sau nu produsul cu prețul afișat greșit.

După ce, supărat pe situația anormală,  ai achitat cumpărăturile, ai surpriza să nu primești restul, întrucât dacă ți se datorează ca rest o sumă mică de bani, casiera nu schițează niciun gest să-ți înapoieze restul și nici bonul de la casă, probabil consideră că nu merită efortul, mai ales că era singura casierie deschisă și mulți clienți stăteau la coadă.

Dacă îndrăznești să ceri restul de bani și bonul de casă, dacă dai peste o casieră supărată (probabil pentru că era singura casieră și erau mulți cumpărători la coadă), aceasta se uită urât la tine, de parcă nu era normal să le primești fără să le soliciți în mod expres.

Nu poți să nu te întrebi dacă persoanele care sunt angajate în aceste supermarketuri urmează o minimă pregătire în domeniu, în care să fie instruiți cum să pună prețurile și produsele pe raft, cum să le verifice periodic pe cele perisabile, să retragă de pe rafturi produsele mucegăite și mai ales cum să vorbească și cum să se poarte cu clienții, să abordeze un comportament adecvat, mai ales că și datorită nouă, clienților Profi, angajații acestor supermarketuri au asigurat un loc de muncă.

Zilele trecute, un client a prezentat, la singura casierie deschisă dintr-un alt supermarket Profi din oraș, care încasa prețul produselor (la care bineînțeles că era coadă, celelalte fiind închise), mai multe cumpărături, printre care și o pungă cu fructe kiwi.

Casiera, supărată, abordând un ton arțăgos, susține că au fost cântărite cu tasta greșită și nu acceptă ceea ce susține clientul, că fructele au fost cântărite corect, cu tasta 10 pentru fructele de kiwi vrac (susținea ea că e codul de la sfeclă roșie, dar, în realitate, doar ea crezuse că în pungă se află sfeclă roșie!) și trântește punga cu kiwi, luată de pe bandă, în spatele ei, spunând clientului să achite restul cumpărăturilor, iar apoi să intre din nou în magazin, să-și cântărească din nou punga cu kiwi și să revină la casierie, în loc să cheme un angajat de pe sectorul respectiv la casierie (pentru că doi angajați stăteau de povești chiar la sectorul legume-fructe, cu puțin timp înainte), să-i solicite să rezolve problema,  așa cum se procedează la celelalte supermarketuri (dacă într-adevăr era una reală, nu datorată lipsei de profesionalism a angajatei!).

Clientul, supărat, intră din nou în magazin, ia punga cu fructe de kiwi și o cântărește din nou, fără niciun rost, bineînțeles că era corectă tasta 10 pentru kiwi, fructele fuseseră cântărite corect, eticheta aplicată inițial, la prima cântărire, fiind corectă, la fel și la a doua și a treia cântărire. Când clientul, revenit la casierie, nemulțumit de timpul pierdut degeaba și de atitudinea și tonul de ceartă al acesteia, întrebând casiera unde este șeful magazinului, pentru că dorește să sesizeze aceste aspecte, i se răspunde pe un ton sec, iritat, că șeful este în ziua lui liberă și nu poate fi chemat.

Citim pe site-ul Supermarket PROFI Romania:

„PROFI este rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din țară și cu un ritm de creștere încă neegalat în România. La sfârșitul lunii martie 2018 funcționau 741 de magazine amplasate în 397 de localități din toate județele și municipiul București.  Din decembrie 2016, rețeaua este deținută de Mid Europa Partners, unul dintre principalele fonduri de investiții de pe piețele în creștere din Europa Centrală și de Sud Est. Mid Europa a preluat PROFI de la fondul de investiții Enterprise Investors prin cea mai mare tranzacție din retailul românesc de până acum, contra sumei record de 533 milioane euro.

La finalul anului 2017, PROFI era unul dintre primii patru angajatori din retailul românesc, cu peste 12000 de angajați care își desfășoară aici activitatea, promovând valorile companiei: Încredere, Implicare, Pasiune”.

Oricine, după câteva experiențe neplăcute de acest gen într-un supermarket Profi din orașul nostru își pune câteva întrebări legitime: unde sunt valorile companiei, cine este direct responsabil de respectarea acestor standarde și unde sunt implicarea și pasiunea unor angajați ai acestor supermarketuri lugojene?

sursa: ziarulactualitatea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *