Neregului descoperite de Curtea de Conturi la Salprest, societate care aparţine Consiliului Local Lugoj

La începutul lunii februarie, Curtea de Conturi a transmis societăţii de salubritate a Lugojului, raportul încheiat după controlul efectuat în 2016. Tematica verificării a fost “Controlul situaţiei, evoluţiei şi modului de administrare a patrimoniului public şi privat al UAT de către R.A. de interes local şi S.C. cu capital integral sau majoritare al UAT”.

Inspectorii Curţii de Conturi au descoperit mai multe nereguli. Prima a fost legată de faptul că gestionarii Salprest nu aveau depuse garanţii băneşti, aşa cum prevede legea pentru cei ce îndeplinesc această calitate. Cuantumul total al acestora garanţii ajunge la suma de 5.129,17 lei.

O altă situaţia descoperită de cei de la Curtea de Conturi, este legată de evidenţa şi urmărirea creanţelor în vederea încasării lor în termenul de prescriere. În urma verificărilor, la 31.12.2015, Salprest înregistra suma de 217.684 de lei la capitolul clienţi incerţi, cu creanţe mai vechi de trei ani, printre aceştia fiind clienţi de la case, clienţi de la blocuri, dar şi agenţi economici.

La aceeaşi verificare s-a constatat că Primăria Lugoj a predat către Salprest mai multe bunuri fără a avea o hotarârea a Consiliului Local în acest sens. Este vorba despre 20 de toalete ecologice, o maşină de măturat trotuare, o maşină de vidanjat şi o maşină de măturat carosabil.

Din verificarea modului de administrare al domeniului public, aparţinând municipiului Lugoj şi dat în administrarea Salprestului, s-a constatat că nu s-au stabilit, evidenţiat şi urmărit în vederea încasării la bugetul local obligaţiile fiscale. Spaţiile în cauză au fost localizate în Lugoj, Piaţa George Coşbuc; pe str. Spl. Coposu; str. Spl. Morilor şi pe C. Walish. Suma datorată bugetului local este de 8.717 lei pentru perioada 2011-2015, la care se adaugă majorări de întârziere de încă 2.737 de lei.

O altă neregulă descoperită este legată de faptul că nu s-au respectat normele legale privind controlul şi auditul intern managerial. Aici, inspectorii Curţii de Conturi au arătat că nu a fost elaborat şi aprobat un program de dezvoltarea a sistemului de audit intern, nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor, nu a fost înfiinţat şi completat registrul riscurilor pe tipuri de activităţi, nu există o monitorizare şi evaluare sistematică a riscurilor cu privire la realizarea obiectivelor; nu au fost elaborate reguli şi proceduri operaţionale etc.

Curtea de Conturi a stabilit ca termen final pentru rezolvarea tuturor neregulilor 31.07.2017.

sursa: cetateanul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *