Salprest, într-o situaţie critică; ar putea intra în insolvență.

Situaţia societăţii Salprest, care aparţine Consiliului Local Lugoj, se agravează de la o zi la alta. Chiar dacă a câştigat la licitaţie contractul cu Primăria Lugoj pentru măturarea şi deszăpezirea străzilor din oraş, societatea riscă să intre în insolvenţă şi automat în faliment.

Conducerea Salprest s-a prezentat la ultima şedină ordinară a Consiliului Local cu o organigramă de 51 de persoane, după ce a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane, râmânând cu 68 de angajaţi. Drept urmare, încă 17 persoane pleacă acasă. Numai că oameni rămaşi nu sunt suficienţi pentru a face faţă lucrărilor angajate, prin contractul semnat cu Primăria Lugoj.

După câştigarea contractului cei care conduc societatea au realizat că banii nu le sunt suficienţi pentru a supravieţui  cu această schemă de personal, iar numărul de angajaţi este prea mic pentru lucrările pe care le au de executat în baza contractului.

Mai mult Francisc Boldea a refuzat să le achite prima factură, celor de la Salprest, acuzând că nu executat lucrările care cereau să le fie plătite.

“Salprestul are un buget de patru ori mai mare decât avea pe vremea domnului Martinescu. Atunci avea patru miliarde și jumătate, acum are 20 de miliarde, cu o singură condiție, să lucreze de banii aceștia. Aceasta este suma maximă pe care o poate aloca Primăria. Dar dacă ei scriu că mătură un milion mp și mătură numai o sută de mii mp, deci de zece ori mai puțin, așa vor primi și banii, fiți siguri de asta, pentru că acesta este rostul nostru, fiecare lucru trebuie măsurat, pentru a putea fi cuantificat și plătită” susţine primarului Lugojului.

Neoficial, la o întâlnire cu consilierii locali, actualul manager,  Mircea Ghera a anunţat că Salprest ar putea intra în reorganizare judiciară – insolvenţă, în zilele care urmează.

Consilierul local Bogdan Blidariu, liderul aleşilor locali ai PNL, susţine însă că dacă Salprest îşi va declara insolvenţa şi va intra în reorganizare judiciare, va intra automat şi în faliment, deoarece, singurul contract pe care îl are societatea, cel cu Primăria Lugoj, se încheie automat conform unei clauze contractuale.

“Capitolul 9 din contract, care se numeşte încetarea contractului de delegarea a gestiunii, articolul 17, care stipulează că <<prezentul contract  de delegarea a gestiunii încetează în următoarele situaţii: litera e – în cazul reorganizării judiciare sau falimentului delegatului>>, deci asta au prevăzut expres în contract”, spune Blidariu.

Directorul Salprest nu a putut să fie contact pentru o opinie, însă primarul Fracisc Boldea susţine că mai mult ca probabil acesta îşi va pierde postul.

“Din punctul nostru de vedere, dacă au un buget de patru ori mai mare decât au avut înainte de a veni eu primar, ar trebui să se descurce excelent. Dar nu cu opt măturători și lângă ei cu opt gunoieri. Cinci șoferi, lângă ei cinci mecanici care să stea cu ei în mașină. Nu, trebuie o altă organigramă, o altă structură și sunt convins că lucrurile vor merge bine. Poate trebuie și un alt manager. Ca să fie o forță nouă care să își dorească să facă acest lucru. Insolvența este pentru cei care nu îi mai interesează instituția din care au primit salariu ani de zile”, spune Boldea.

sursa: lugojeanul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *