Smart City; Lugojul vrea să devină oraş inteligent!

Primăria Municipiului Lugoj dorește să vină în sprijinul cetățenilor cu o aplicație care să transforme orașul într-un smart-city.

Vrem să fim deștepți

Primii pași spre un municipiu mai modern și mai civilizat au fost deja făcuți, iar peste câteva luni lugojenii vor putea semnala în timp real proble­mele pe care le întâmpină în oraș, fie că este vorba de o groapă în asfalt, o avarie la rețeaua de apă, lipsa iluminatului public sau orice altă problemă a cărei rezolvare ţine de administraţia locală. În prezent, Primăria Muni­ci­piu­lui Lugoj lucrează alături de o firmă din Sibiu la o aplicație pentru telefonul mobil cu ajutorul căreia cetățenii pot raporta incidentele și pro­ble­mele cu care se confruntă.

”Ne-am propus în ur­mătorii trei ani de zile ca Lugojul să se transforme într-un smart-city, iar pentru aceasta trebuie să îndeplinim mai multe condiții. Lucrăm la un proiect privind semafoarele inteligente și la o aplicație informațională. Aplicația o vom face printr-o achiziție publică. Până atunci însă vom face o dezbatere la nivel local privind modul în care va lucra această aplicație. O să îi dăm niște opțiuni. De exemplu, despre gropile din oraș, despre salubrizare, despre alte elemente din trafic etc. Ce­tă­țea­nul face o poză, o descrie în 2-3 cuvinte, se crează apoi un email care ajunge la noi la dispecer, acesta îi comunică celui care a trimis că a primit acea sesizare, apoi o transmite la diverși directori sau șefi de servicii”, explică Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Inspirația vine de la Sibiu

În vederea implementării aplicației, edilul șef spune că s-a inspirat din modelul Sibiului, unde există deja o astfel de metodă de sesizare a pro­blemelor.

”Noi am luat Sibiul ca și model pentru că totul se potrivește din acest punct de vedere, aplicația func­țio­nea­ză și am dori și noi să o facem în municipiul Lugoj în perioada următoare, adică începând cu 1 ianuarie 2019. Până atunci trebuie să facem achiziția și celelalte. Ce se plătește, se plătește de către pri­mă­rie o mentenanță a aplicației lunară, care nu este o sumă foarte mare pentru mu­ncipiu, în jur de 2.000-3.000 de lei maxim pe lună”, a­daugă Francisc Boldea.

În paralel cu aplicația mo­bilă, cetățenii care nu au acces la un computer sau la internet, vor putea apela și la actualele modalități de semnalare a unei probleme, precum telefo­nul verde de la poliția locală, sesizările scrise sau audiențele la primărie.

Aplicația inteligentă nu este singura îmbunătățire pentru Lugoj. Până în 2020 planul Primăriei prevede realizarea a 14 km de piste de biciclete care să lege zonele principale ale orașului, dar și a­chi­zi­țio­na­rea a 10 autobuze electrice.

Ce înseamnă un oraș inteligent?

Un oraș „smart” este unul care colectează informații și folosește tehnologia modernă pentru a fluidiza traficul, a îm­bunătăți transportul public, a reduce poluarea și consumul de energie, relația cetățenilor cu autoritatea, condițiile de locuire și sistemul de sănătate și educație.

Adică un oraș ca­re folo­sește tehnologia pentru a îmbunătăți viața locuitorilor. În România, conform A­so­ciaţ­iei Române pentru Smart City şi Mobilitate, sunt 24 de oraşe smart, printre ca­re Alba-Iulia, Cluj-Napoca, A­rad, Sibiu, Oradea și Bu­cureşti.

sursa: redesteptarea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *