Soarta Podului de Fier, decisă de Comisia Zonală a Monumentelor Istorice

Comisia Zonală a Monumentelor Istorice s-a aflat miercuri, 6 februarie, la Lugoj, pentru a analiza propunerea primarului Boldea de a construi un pod paralel cu Podul de Fier.

Întrunirea a avut loc la solicitarea adresată ministerului de resort de către primarul Francisc Bol­dea. Ședința Comisiei de Monumente s-a desfășurat în sala de protocol a Primăriei Municipiului Lugoj. Au participat membri co­misiei din diferite județe din vestul țării, iar problematica vizează toate aceste județe.

”Comisia de monumente își des­fășoară activitatea după un protocol propriu, după un tipic al lor. Ședința din luna ianuarie a fost programată pentru miercuri, 6 februarie, de la ora 10, la Lugoj. Unul dintre punctele aflate pe ordinea de zi a fost legat de solicitarea noastră privind faptul că mai multe expertize de­mon­strează că Podul de Fier nu mai prezintă garanție. În orice moment se poate întâmpla o ca­tas­trofă și foarte puțină lume mai este dispusă să își asume responsabilitatea, în condițiile în care s-ar prăbuși sau măcar s-ar denivela cu 10, 20 sau 30 cm, cum e podul de la Tapia. Din momentul acesta, devine un pericol public și trebuie închis. Asta este situația pe care o avem noi la ora actuală”, spune primarul Boldea.

La punctul privitor la Podul de Fier, vor fi prezenți repre­zen­tanții firmei de proiectare din Austria, arhitectul, Direcția Tehnică. Fiecare și-a pregătit materialele, dar decizia finală va aparține Comisiei.

”Nu se poate discuta o soluție după Podul de Beton, până la pasarela Leucuța și nu există o locație între Podul de Beton și cel de fier, care să aibă ieșire la trafic. Singura soluție este cum s-a procedat la Timișoara, la Podul Dragalina, la podul Eroilor, unde s-a făcut un pod lângă ce existent”, spune edilul șef.

Podul de Fier inaugurat la Lugoj, în 1901, a ieșit din garanție încă din anul 1986, când firma constructoare austriacă s-a oferit să facă reparațiile necesare, contra cost.

Autoritățile comuniste au invocat atunci lipsa valutei pentru a reabilita podul și au făcut câteva reparații de circumstanță, cum ar fi decuparea structurii podului în dreptul grinzilor de susținere.

sursa: redesteptarea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *