Lucrătorii societăţii Meridian 22 fac cu greu faţă avariilor din această perioadă. Aproape toate intervenţiile sunt la beneficiarii care nu şi-au pregătit corespunzător instalaţiile de apă, astfel că din cauza gerului ele au îngheţat.
Situaţie nemaiîntâlnită în ultimii ani pentru firma Meridian 22, ai căror lucrători abia mai fac faţă numeroaselor solicitări venite din partea populaţiei oraşului. Oamenii le cer ajutorul din cauză că reţelele de apă din apartamente sau case le-au îngheţat.
Uşile deschise sau lipsa geamurilor sunt principalele motive pentru care apa se solidifică şi nu mai ajunge la robinete. De la instalarea gerului, angajaţii societăţii au fost nevoiţi să intervină zilnic la circa 10 avarii.
”Rugăm beneficiarii, ca pentru a evita situaţiile neplăcute, să nu neglijeze geamurile uşile şi căldura din case. În zona Stadion am avut mai multe cazuri în care au îngheţat reţelele din baie. Ba mai mult, într-un apartament a îngheţat centrala termică, deşi locatarii erau acasă”, a declarat Dan Florea, inginerul şef al ”Meridian 22”.
Consum de apă ca în perioada verii
Pentru a evita îngheţul, mulţi lasă robinetele deschise, fapt care generează alte probleme.
”Pentru a nu le îngheţa instalaţiile din case, oamenii lasă apa să curgă continuu. Suntem în situaţia de a livra toată cantitatea de apă pe care reuşim să o procesăm. Ca şi termen de comparaţie, livrăm apă exact ca în zilele secetoase din timpul verii”, a mai spus inginerul Dan Florea.
În comparaţie cu avariile de la beneficiari, pe reţelele de distribuţie au fost puţine cazuri de intervenţie – cinci într-o săptămână, ultima în dată, miercuri, 11 ianuarie, pe strada Traian Vuia.
sursa: redesteptarea.ro