Europarlamentarul umanist, Maria Grapini arată faptul că recent, pachetul de mobilitate, care reglementează transportul international, a fost votat așa cum au negociat și au căzut de-acord șefii de stat și de guvern în Consiliul European. Timp de trei ani de zile, europarlamentarul român spune că a făcut opoziție acestui pachet, a prezentat argumente, a prezentat amendamente alături de eurodeputați din statele estice. Din păcate, votul majorității din Parlament și în Consiliul European, țările din Est nu au avut succes, președintele României nesusținând modificările acestui pachet prin care transportatorii din România și țările din est să aibă condiții egale, în efectuarea transportului international în piața internă.
,,Din acest motiv am făcut demersuri la Comisia Europeană , declară Maria Grapini, și am solicitat un studiu de impact a aplicării acestui pachet pentru că, de exemplu, întoarcerea camionului gol, aduce un impact asupra mediului.În același timp, Comisia Europeană,având, desigur, în pachetul de măsuri, diminuarea emisiilor până la emisii zero în 2030-2050 și cred că era normal înainte de a aplica acest pachet, să avem un studiu de impact și asupra mediului și a economiei. Răspunsul Comisiei este favorabil cu ceea ce eu am propus, să se facă acest studiu de impact, însă până la avea rezultatele acestui studio de impact, pachetul de mobilitate se va aplica și va aduce prejudicii economice enorme firmelor de transport din România. Întoarcerea camionului gol, regulile privind parcarea, faptul că sunt obligați șoferii să se întoarcă, la un anumit interval, acasă, toate aceste lucruri sunt în dezavantaj și ipocrizia cu care vestul a susținut aceste lucruri, spunând că vor să elimine dumpingul, a fost demonstrat de fapt, că dumpingul social îl fac firmele din vest care-și deschid căsuțe poștale și duc șoferii din România, din Bulgaria, din Polonia în țările lor și sunt plătiți la salar diferit decât cei din țara de baștină. De aceea cred că România ar putea să facă un demers la Curtea Europeană prin care să solicite anularea acestui pachet și reluarea dezbaterilor pentru a avea un regulament care să facă să aibă acces la piața europeană toate țarile și toate firmele de transport international,, a declarat în final Maria Grapini